Forskellige typer analyser af virksomheder og markedet

Besøg 4B Research og bestil effektive analyser, der kan hjælpe din virksomhed.

Kundeanalyse

Hos 4B Research foretages alverdens analyser af det nuværende marked. Heriblandt tilbydes også kundeanalyser, der kan kortlægge, hvilke kunder virksomheden og dets produkter tiltrækker, samt hvad kunderne mener og tænker om virksomheden. Med en forståelse heraf gennem en grundig kundeanalyse, bliver det nemmere at tilpasse sine produkter til sine kunders behov og derved skabe mere tilfredse kunder. Tilfredse kunder er ofte også mere loyale kunder, som vil vende tilbage gang på gang, og derved sætte skub i omsætningen.

 

Kendskabsanalyse

Med en kendskabsanalyse fra 4B Research kan man hurtigt få klargjort om investeringer og udgifter til markedsføring har været godt givet ud, eller blot en ærgerlig merudgift. En kendskabsanalyse kan i grove træk fortælle om virksomheden eller organisationen er kendt af de potentielle kunder, samt hvordan virksomheden klarer sig i forhold til sine nærmeste konkurrenter. Med en kendskabsanalyse kan man således tilpasse og effektivisere sin markedsføring yderligere og derved vinde større markedsandele. Besøg 4B Research og læs mere om kendskabsanalyse.

 

Konkurrentanalyse

Et frit marked er ingenting uden konkurrenter. Det er et af kerne principperne i hele tankegangen herved, hvor udbud og efterspørgsel regulerer hinanden. Dette medfører også at man som virksomhed hele tiden må være vågen over for andre producenter på markedet, der potentielt kan stjæle kunder fra ens egen virksomhed. Ligeledes må man også hele tiden være opmærksom på, hvordan man kan tiltrække konkurrenters kunder til sin egen virksomhed. Med en grundig konkurrentanalyse fra 4B Research bliver dette nemmere og mere effektivt.

 

4B Research

4-B hjælper organisationer med at udvikle og planlægge nye produkter og markedsføring heraf, så organisationens opnår en større omsætning og succes. Med en analyse fra 4-B får organisationer og virksomheder et helhedsbillede af markedet og virksomheden i dag såvel som i fremtiden. På den måde kan man ligge en længere varende strategi for sin virksomhed med en markedsanalyse fra 4-B.